bypas

GASTRİK BYPASS (LAPAROSKOPİK ): Yaklaşık olarak 150-200 dakika arasında süren bir operasyondur. Operasyondan önce hasta ile ilgili gerekli tüm tahlil ve konsültasyonlar yapılır ve ameliyata engel bir durum yok ise hasta ameliyata alınır. Ameliyattan önce oluşabilecek risklere karşı biz hastaları 1-2 gün önce hastaneye alıp gerekli ilaç tedavileri başlamaktayız. Operasyonda midenin yaklaşık olarak %80’i kullanılmayacak şekilde midenin alt ve üst kısmı özel aletler yardımıyla kesilerek ayrılır. Kalan üst %20 mide dokusuna ince barsakların yaklaşık %70’i kullanılmayacak şekilde tekrar barsaklar mideye özel aletlerle bağlanır. Böylece hem midemiz küçülmüş ve hem de yediklerimiz ince barsakların büyük kısmından geçmeden ve emilmeden dışarı atılmış olur. Karın içerisine dren konur (bir ucu karın dışında bir ucu ameliyat bölgesinde olan lastik tüp). Hasta ameliyattan 3-4 saat sonra yürütülür. Yaklaşık 5 gün ağızdan herhangi bir gıda verilmez. 6. Gün midedeki dikişlerden herhangibir kaçak olup olmadığını anlamak için hastaya özel bir sıvı içirilir. Hastanın karın filmi çekilir veya dren vasıtasıyla kontrol edilir. Problem yoksa hastaya sulu gıdalar başlanır. Yaklaşık 10-12. günlerde taburcu edilir.

Gastrik bypass ameliyatlarında oluşabilecek problemler:

1-En korkulan komplikasyon kilolu hastalarda herhangi bir basit ameliyatta bile oluşabilen pulmoner embolidir.(bacaklardaki toplar damarlarda kan pıhtısı oluşması ve bunun akciğerlere giderek tıkanma yapması) Bu olay çok nadir görülmekle birlikte(hastaların %1’inde görülür) ölümcül olabilmektedir.

2-Dikişli bölgelerden kaçak oluşması diğer korkulan komplikasyondur(hastaların%3-8’inde görülür.). Bu kaçaklar uzun bir tedavi süreci gerektirir ve nadiren de olsa ölümcül seyredebilir.

3- Barsak tıkanıklıkları, tekrarlayan operasyonlar gerekebilir.

Gastrik bypass ameliyatları çok etkili kilo verme sağlar. Alınan gıdaların büyük kısmı emilmediğinden kilo vermenin yanında vitamin eksiklikleri görülür. Dışarıdan vitamin takviyeleri yapmak gerekir. Bu ameliyatı olan bayanların hamile kalması bebek için çeşitli tehlikeler oluşturur ve çok dikkatli olunması gerekir.